Corsa e Caminada des  15 Pòbles

La Corsa

La Corsa e Caminada des 15 Pòbles, ha passat a formar part de el patrimoni natural i també en part històric de la Vall d'Aran de què representa una faceta avui dia valorada al màxim en la nostra societat com és l'aire lliure. Prova d'això són les nombroses activitats organitzades amb caràcter lúdic esportiu: caminar, córrer, bicicleta ... que tenen lloc en entorns més o menys propers a la natura.

En la seva major part són organitzades per societats o clubs, amb la sola i més que suficient motivació esportiva, on la Fundació Siscoaran també col·labora econòmicament. Hem de valorar la gran importància del voluntariat dels veïns i veïnes de la zona per fer-ho possible amb la màxima il·lusió.

Per explicar una mica la història de la cursa, haurem de remuntar-nos als anys noranta. Va ser llavors quan un petit grup d'inquiets ciutadans es va reunir al voltant d'un objectiu avui reconegut a tot arreu, la recuperació dels antics camins que unien els pobles de la Vall. Els canvis experimentats en la nostra societat pel que fa a el món rural havien arraconat les activitats i usos tradicionals amb les conseqüències que tots coneixem: despoblació i pèrdua del paisatge treballat per l'home.

Per a més informació visiteu la web https://www.corsa15pobles.org/