Ajuda alimentària per l’internat indígena de l'escola intercultural bilingue Yánkuan' Jintia (Perú)

El Col·legi Intercultural Bilingüe Nivell Secundària amb Internat "YÁNKUAN' JÍNTIA" es troba a la població de Sant Llorenç, Riu Marañón, Districte de Barranca, Província Datem del Marañón, Departament de Loreto, Perú.

El C.I.B.N.S.I està al servei dels Pobles Originaris: Sawi, Candozi, Achuar, Chapra, Awajun, wampis, Quechua Amazònic, habitants dels afluents de el Riu Marañón: Cahuapanas, Morona, Pastaza, Apaga, Sillay. El Ministeri d'Educació concedeix una subvenció de quatre sols diaris (poquet més d'un euro) per persona. Com els Pares de família no compten amb ingressos econòmics, la seva aportació consisteix en iuca, plàtan, peix sec i carn de muntanya. Però com viuen molt lluny, aquesta aportació ho fan diverses vegades durant l'any. També aporten mà d'obra i material de construcció: fulla de palma i fusta quan cal.

Donada la realitat anteriorment descrita, cal comptar amb una ajuda econòmica que complementi les despeses d'alimentació que té l'Internat i que no els cobreix la Subvenció del Ministeri. Davant la incrementación d'alumnes en relació amb l'any anterior, s'ha decidit augmentar la compra d'aliments no peribles, demanant als Pares de Família que col·laborin amb carn de muntanya i peix tres vegades a l'any, més dos gallines per alumne. Els quatre mil euros que es rep de la Fundació Privada "SISCOARAN" ha estat distribuïda com es detalla a continuació:

Una vegada més, en nom dels Pobles Originaris de la Província del Datem del Marañón, agraïm a la FUNDACIÓ PRIVADA "SISCOARAN" la solidaritat i sensibilitat que manifesta cap a aquests pobles limitats en recursos econòmics però que demostren capacitat de superació i voluntat de formar-se per servir millor al seu poble.