Implementació del taller productiu modalitat repostería i cuina del penal de dones annex Chorrillos - Lima (Perú)

El penal de Dones Annex Chorrillos, es troba a la Capital de Lima, Perú,  que alberga 438 dones, de les quals, 282 es troben en qualitat de processades i només 156 tenen sentència. Inicialment el seu objectiu era albergar a les sentenciades per terrorisme, però actualment, l'ocupen a més, les processades o sentenciades per presumptament pertànyer a alguna organització criminal com la líder del fujimorisme, Keiko Fujimori, l'exalcaldessa de Lima Susana Villarán, etc, així com altres "de el món de baix" que per ignorància, engany o ambició, cauen en màfies de la droga. Aquest centre penitenciari està dividit en tres pavellons de tres pisos cada un, amb règim diferenciat i modalitat més o menys restringida, segons el que estableix per a cada interna la Direcció de el Centre. Hi ha a més, guarderies que beneficien 56 menors, fills i filles de les internes.

El que es pretén amb els Tallers Productius, és que a través de diverses activitats, les dones caminin cap a la resocialització per tal que quan recuperin la seva llibertat, estiguin capacitades per treballar en alguna cosa productiva, a més que dins del Penal aconsegueixin ingressos per ajudar a les seves famílies. Perquè normalment, la dona que és reclosa en el penal, sol ser abandonada a la seva sort per l'espòs o parella, quedant els fills a costa d'algun familiar. Aquesta és la tragèdia quotidiana que viuen la majoria de les dones. Verse privades de llibertat i el record del que van deixar fora és un patiment continu. D'aquí, la idea de proporcionar-los una activitat quotidiana, a través dels Tallers Productius que els tingui ocupades i més amb l'estímul d'aconseguir algun benefici econòmic ja que la majoria, amb el seu treball, està col·laborant a l'educació dels seus fills. Actualment, la resposta positiva pel que fa a el canvi de comportament de les que treballen en Tallers Productius, és evident, fins i tot molt valorada per la mateixa Direcció de el Centre.

El que produeixen diàriament, es consumeix dins del Penal pels mateixos empleats, visites o fins i tot per algunes internes que disposen de mitjans econòmics.

La Gerència els proporciona assessorament tècnic per a l'elaboració de la rebosteria i cuina. Així com en la forma d'organitzar-se com a grup productiu, repartiment de guanys, etc. Però el material que requereix cada taller productiu, va a càrrec de el grup que el conforma.

Cal explicar que a l'ésser traslladades inesperadament aquest grup de dones del Penal Ancón II on ja comptaven amb estris de cuina i insumos per al treball, a l'arribar a l'Annex Chorrillos, han hagut de començar adquirint tot el necessari per començar de nou.

Per aquest motiu s'ha rebut el suport econòmic rebut de la "FUNDACIÓ SISCOARAN", atès que ja tenien l'experiència de la feina en l'altre Penal.